Dijital Oyun Rehberi - Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu
Mutlu Binark-Günseli Bayraktutan Sütcü ve Işık Barış Fidaner tarafından derlenen, bir çok araştırmacının katkıda bulunduğu derleme okurlarıyla buluştu. Derlemede yer alan yazılar Türkiye'de yakın zamanlarda tartışılmakta olan bilgisayar oyunları ve oyuncular konusuna farklı ve önemli açılımlar getirmekte. Gelenekselden sanal uzama oyun kültürünü, bilgisayar oyunlarının tasarımınını açıklamakta, oyun türlerinin ve oyuncuların da ne kadar farklılaştığını göstermekte ve dijital oyun terminolojisini Türkçeleştirmekte ve açıklamakta...
Derlemede yer alan yazılar ise sırası ile şu şekilde sıralanabilir:
I. Bölüm: Geleneksel Oyundan Sanal Uzama Oyun ve Dijital Oyun Tasarımı
1) Gelenekselden Sanala-Mekândan Uzama Oyun Kültürü Hasan Akbulut
2) Makinelerin Anlattıkları Işık Barış Fidaner
3) Dijital Oyun Tasarımı-Burak Barmanbek
4) Türkiye'de Yeni Bir Yaratıcı Endüstri: Oyun Stüdyoları ve Dijital Oyunlarda Değer Zincirinin Üretilmesi-Mutlu Binark
5) Mod Yapımı: Oyunlarla Oynayanlar-Işık Barış Fidaner
II. Bölüm: Dijital Oyun Kültüründe En Önemli Aktörler: Dijital Oyuncular
6) Türkiye'de İnternet Kafelerde Dijital Oyuncular
Yeni Medya Okuryazarlığı Neden Gerekli? -M.Binark, G. Bayraktutan Sütcü ve F.Buçakçı
7) Oyun Uzmanlığı: Profesyonel Bir Kariyer-Murat Yavuz Kaplan
III. Bölüm: Dijital Oyun Türleri
8) Sözcüklerden Yapılmış Dünyalar: MUD'lar- Işık Barış Fidaner
9) Yeni Bir Türün İnşası: Gerçek Yaşam Simülasyonları- Burak Doğu
10) Devasa Çevrimiçi Oyunlarda Türklüğün Oynanması: Silkroad Online'da Sanal Cemaat İnşası ve Türk Klan Kimliği- M.Binark ve G. Bayraktutan Sütcü
IV. Bölüm: Dijital Oyun Kültürü Çalışmaları ve Yöntem
11) Türkiye'de Dijital Oyun Kültürü Çalışmaları ve Dijital Oyun Kültürü Nasıl Çalışılabilir? -G.Bayraktutan Sütcü
12) Dijital Oyun Kültürü Sözlüğü- B.Barmambek , I.B. Fidaner ve Merlin'n Kazanı (Tanıtım Bülteninden)
Çok Temiz
- Açıklama
Mutlu Binark-Günseli Bayraktutan Sütcü ve Işık Barış Fidaner tarafından derlenen, bir çok araştırmacının katkıda bulunduğu derleme okurlarıyla buluştu. Derlemede yer alan yazılar Türkiye'de yakın zamanlarda tartışılmakta olan bilgisayar oyunları ve oyuncular konusuna farklı ve önemli açılımlar getirmekte. Gelenekselden sanal uzama oyun kültürünü, bilgisayar oyunlarının tasarımınını açıklamakta, oyun türlerinin ve oyuncuların da ne kadar farklılaştığını göstermekte ve dijital oyun terminolojisini Türkçeleştirmekte ve açıklamakta...
Derlemede yer alan yazılar ise sırası ile şu şekilde sıralanabilir:
I. Bölüm: Geleneksel Oyundan Sanal Uzama Oyun ve Dijital Oyun Tasarımı
1) Gelenekselden Sanala-Mekândan Uzama Oyun Kültürü Hasan Akbulut
2) Makinelerin Anlattıkları Işık Barış Fidaner
3) Dijital Oyun Tasarımı-Burak Barmanbek
4) Türkiye'de Yeni Bir Yaratıcı Endüstri: Oyun Stüdyoları ve Dijital Oyunlarda Değer Zincirinin Üretilmesi-Mutlu Binark
5) Mod Yapımı: Oyunlarla Oynayanlar-Işık Barış Fidaner
II. Bölüm: Dijital Oyun Kültüründe En Önemli Aktörler: Dijital Oyuncular
6) Türkiye'de İnternet Kafelerde Dijital Oyuncular
Yeni Medya Okuryazarlığı Neden Gerekli? -M.Binark, G. Bayraktutan Sütcü ve F.Buçakçı
7) Oyun Uzmanlığı: Profesyonel Bir Kariyer-Murat Yavuz Kaplan
III. Bölüm: Dijital Oyun Türleri
8) Sözcüklerden Yapılmış Dünyalar: MUD'lar- Işık Barış Fidaner
9) Yeni Bir Türün İnşası: Gerçek Yaşam Simülasyonları- Burak Doğu
10) Devasa Çevrimiçi Oyunlarda Türklüğün Oynanması: Silkroad Online'da Sanal Cemaat İnşası ve Türk Klan Kimliği- M.Binark ve G. Bayraktutan Sütcü
IV. Bölüm: Dijital Oyun Kültürü Çalışmaları ve Yöntem
11) Türkiye'de Dijital Oyun Kültürü Çalışmaları ve Dijital Oyun Kültürü Nasıl Çalışılabilir? -G.Bayraktutan Sütcü
12) Dijital Oyun Kültürü Sözlüğü- B.Barmambek , I.B. Fidaner ve Merlin'n Kazanı (Tanıtım Bülteninden)Çok Temiz
Stok Kodu:17095492912700Basım Tarihi:2009
- Taksit Seçenekleri
- Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim750,00750,002390,00780,003265,00795,006135,00810,00991,67825,00
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.